** Kerana Aku Cinta

Dulu,
Lagu itu untukku..
Baris ayat-ayat itu tercipta kerana indah ku..
Rasa itu milik ku..
Biar berjuta manusia lain terasa.

Kerana hati ini terlalu riak,
Kerana hati ini terlalu percaya,
Aku hanyut.
Hanya aku di hatinya..
Namun itu kerana aku cinta.

Bodoh! Hati ini terlalu naïf, gadis ini terlalu cinta..
Kerana kini ku sedar,
Aku bukan gadis itu,
Rasa itu bukan milik ku..
Aku bukan..

Aku cuba meyakinkan diri,
Mencari sesuatu untuk bertahan,
Sesuatu yang mampu membuatkan aku tegar..
Kembali untuk ku, kembali untuk lagu ini..
Ia milik ku, ia untuk ku.
Hati ini terlalu bodoh!

Kini,
Ada dia untuk setiap lagu itu,
Ada dia yang menemani mu,
Aku terasing disebalik layar yang kau cipta,
Aku ini siapa d hati mu?
Cinta ini apa pada mu?

Andai aku penyair,
Aku tidak akan mampu untuk menulis, walau hanya sebaris ayat.
Mampukah aku?
Terlalu sakit,
Tawa itu tangisan ku..

Buat mu,
Untuk cinta yang seketika ini,
Izinkan aku untuk percaya,
Lagu itu tetap untuk ku.
Bodoh?
Aku rela….




~~Kerana aku setia~~




Comments

Edwin Si said…
hi..care to introduce urself?

=)
haha..edwin darling..wana hiao here a..u wana hiao my fren a..hahah...jk..
Edwin Si said…
ahhaa..i was curious as i saw her following my blog. so decided to find out
oit risma..org minta kau introduce diri..sumbung juga kau..teda respon ni..
hey, i tagged u. go to my blog and u will noe wat to do..;)
risma robin said…
Apa 2? bingung ni... Hahhaha... ;p

Popular Posts